al contingut a la navegació Informació de contacte

Noves autoritzacions

Concessió de NOVES AUTORITZACIONS

El procediment de selecció per atorgar noves autoritzacions, així com per cobrir les vacants que es puguin produir entre les ja atorgades, no pot ser automàtic i es realitzarà en règim de concurrència competitiva, prèvia convocatòria pública.

QUI HO POT SOL·LICITAR

Podran exercir la venda no sedentària en mercats de marxants, les persones físiques o jurídiques que acreditin prèviament:

  • Quan es tracti d’una persona jurídica, cal que estigui legalment constituïda, inscrita en el registre oficial corresponent i el seu objecte social ha d’incloure l’exercici de la venda no sedentària.
  • Estar donat d’alta al cens d’obligats tributaris corresponent i estar al corrent de pagament de les obligacions fiscals inherents a l’exercici de la venda no sedentària, tant estatals com autonòmiques i locals.
  • Estar donat d’alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social que correspongui, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats. En aquest sentit, no es consideren empleats per compte aliè els familiars als quals es refereix l’article 1.3 e) de l’Estatut dels treballadors, sens perjudici de la seva inclusió en el règim de treballadors autònoms si es donen les condicions previstes a la normativa de la Seguretat Social.
  • Disposar d’una assegurança de responsabilitat civil vigent, suficient i proporcionada per cobrir les despeses derivades dels sinistres individuals i col·lectius que es puguin causar en l’exercici de l’activitat.
  • Quan es tracti de venedors extracomunitaris, acreditar, a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball corresponents, així com del compliment d’allò que estableixi la normativa específica.
  • Complir tots els requisits que estableixen les reglamentacions específiques que siguin d’aplicació als productes que s’ofereixin a la venda.
  • Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si escau, per a la venda dels productes que ho requereixin.

QUAN ES POT SOL·LICITAR

Des del 14/02/2025 al 14/03/2025, ambdós inclosos.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

  • Sol·licitud de lloc de venda
  • Memòria
  • Quan el sol·licitant és una persona física:
    • Document nacional d’identitat o, si escau, del document que el substitueixi legalment.
    • Quan es tracti de persona física extracomunitària, cal acreditar, a més a més, que està en possessió dels permisos de residència i de treball que estableix la normativa específica vigent.
    • En cas d’actuar mitjançant un representant, el document públic que acrediti l’esmentada representació.
  • En el cas de persones jurídiques, a més, s’haurà d’acreditar:
    • Escriptura o document de constitució; estatuts o acta fundacional on constin les normes per les quals es regula la seva activitat, degudament inscrits, si escau, en el registre públic que correspongui, segons el tipus de persona jurídica de què es tracti.
    • L’apoderament del representant de la persona jurídica en qüestió haurà d’acreditar-se mitjançant escriptura pública inscrita en el Registre Mercantil o, en el seu cas, recollir-se en els respectius estatuts.

COM ES PRESENTA LA DOCUMENTACIÓ

La sol·licitud es podrà fer en línia (preferiblement) i presencialment, a les oficines municipals, o bé per qualsevol dels mitjans previstos en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Per dur a terme el tràmit en línia caldrà que s’adjunti la documentació a través d’un registre d’entrada genèric.

CRITERIS D’ADJUDICACIÓ

CRITERI: PROXIMITAT DELS PRODUCTES

Distància en quilòmetres entre el lloc d'origen del producte o servei i el mercat.

· De 0 a 20 km                                                                                      10 punts

· De 21 a 50 km                                                                                     5 punts

· Més de 51 km                                                                                      2 punts

CRITERI: PRODUCTES ECOLÒGICS

· Venda de productes ecològics amb certificació acreditada                       3 punts

CRITERI: ASPECTES I SERVEIS COMPLEMENTARIS

Serveis que milloren la qualitat del mercat i ofereixen un servei més complet:

· Pagament amb targeta                                                                     5 punts

· Servei a domicili                                                                              5 punts

· Garantia dels productes i servei postvenda                                        5 punts

· Accions sostenibles                                                                          5 punts

Hores d’activitats formatives acreditades, que no siguin un requisit per a la pràctica de la venda i estan relacionades directament amb l’activitat:

· De 10 a 20 hores                                                                              2 punts

· De 21 a 40 hores                                                                              3 punts

· Més de 40 hores                                                                               6 punts

CRITERI: TIPOLOGIA DE LES PARADES

Parades que aporten un valor afegit al mercat:

· Producte inexistent al mercat                                                                  30 punts

· Producte amb poca presència al mercat                                                   25 punts

· Producte que, tot i tenir presència al mercat, aporti un fet diferencial         20 punts

CRITERI: FOMENT DE L’ECONOMIA CIRCULAR

Serveis que fomenten l’economia circular:

· Venda de productes de segona mà                                                           5 punts

· Serveis de reparació i recondicionament de productes                                5 punts

· Venda de productes fabricats amb materials reciclats o reutilitzats              5 punts

· Serveis d'intercanvi o lloguer de productes                                                5 punts

CRITERI: PRESENTACIÓ I QUALITAT DEL PRODUCTE

Per acreditar aquest criteri s’ha de presentar una fotografia de la parada i/o el producte.

· Estat de conservació de la parada i qualitat del mobiliari                             5 punts

· Presentació atractiva i ordenada de la parada                                             5 punts 

· Criteris estètics (decoració, uniformitat/vestuari del personal, etc.)              5 punts

· Atractiu del producte (qualitat, originalitat i caract. del producte)                 5 punts

  

 

TERMINI DE RESOLUCIÓ

El termini de resolució del procediment serà de 6 mesos, a partir de l’endemà de la data de publicació de la convocatòria al BOP de Lleida. En cas d’haver-ser ultrapassat el termini fixat per resoldre el procediment, sense haver-se dictat resolució expressa, s’entendrà que la sol·licitud ha estat desestimada.

VIGÈNCIA DE LES AUTORITZACIONS

La llicència per l’exercici de la venda no sedentària tindrà una vigència de 15 anys, prorrogables per períodes idèntics.

TAXES

Es liquidarà la taxa derivada de l’ordenança fiscal número 23.

Més informació: 973 74 12 12 Ext. 3103 de 8 a 14 h