Ajuntament
Alcaldia
VANESA OLIVART ROSICART
ALCALDESSA D'ALMACELLES
Salutació
Benvingudes i benvinguts,
Com a alcaldessa de l’Ajuntament d’Almacelles, el qual tinc l’honor de representar, és per a mi una gran satisfacció donar-vos la benvinguda al portal web del nostre consistori i les gràcies per accedir a aquest espai, on espero que hi trobeu tota la informació que busqueu sobre Almacelles. Aquesta és una eina de comunicació que fa que la relació de les ciutadanes i els ciutadans amb l’Ajuntament sigui molt més fàcil, immediata i eficient, ens apropa a totes i a tots vosaltres. D’aquesta manera, volem tenir més que mai un ajuntament amb parets de vidre, on la transparència sigui màxima i on es fomenti la participació de la ciutadania en els afers públics
Les xarxes socials i les tecnologies de la informació i de la comunicació ja fa anys que s’han convertit en una part important de la nostra vida quotidiana, i el seu ús s’ha vist encara més incrementat amb l’arribada de la Covid-19, que ha canviat la vida tal com la coneixíem i ens ha fet traslladar bona part de la nostra activitat laboral, social, educativa i administrativa a la xarxa.
Una tendència que també ha arribat a aquest consistori, que sabem que ha vingut per quedar-se i que ens fa avançar cap a la simplificació administrativa de tràmits i procediments de gestió i cap a una administració més moderna i transparent.
Aquí disposareu d’elements útils com el conjunt de l'oferta de serveis, la nostra agenda d’actes del consistori i l’oferta cultural del municipi, tota la informació sobre el que passa a la nostra vila, actualitzada cada dia, els butlletins municipals i tots els enllaços que posem a la vostra disposició perquè el portal web respon als objectius de l’equip de govern de millorar els serveis i la transparència.
El meu poble
Almacelles us enamorarà des del primer cop que el visiteu. Quan arribeu des de l’autovia A-22, us rebrà una gran rotonda amb una escultura d’un avió. Aquest espai està dedicat a Albert Lleó Era, amant de l’aviació, de fet un dels pioners a Catalunya i un dels membres fundadors de la Penya de l’Aire (1923). Per tot això, no va dubtar a habilitar a la finca del Mas de Lleó d’Almacelles el primer aeròdrom de les terres de Lleida el 1927. L’any 2013, l’Ajuntament, juntament amb el Ministeri de Foment, van instal·lar una rèplica del seu avió per recordar que Almacelles fou pionera en el món de l’aviació.
Si ens feu el goig de visitar la nostra vila, us recomanem que feu un passeig pel nostre parc d’Europa, un espai de trobada, per gaudir del lleure, un espai de tranquil·litat, però alhora un lloc en el qual aprendre i reflexionar sobre el passat, el present i el futur d’Europa i de la vila d’Almacelles com a municipi català i europeu. Es tracta d’un formidable espai de 2,5 hectàrees d’extensió, amb un llac de 60 metres de diàmetre i un sortidor al bell mig que centren una zona verda de dolços desnivells, travessada per camins que s’estenen a recer d’una gran varietat d’arbres, aglutinats per àrees climàtiques.
A partir de l’any 2019 el parc va inaugurar una nova faceta com a espai escultòric contemporani a l’aire lliure, i sobre cadascun dels seus turons es van col·locar de manera temporal boniques peces monumentals creades per alguns dels artistes actuals de major projecció internacional a fi i efecte de provocar trobades poètiques entre la natura i la bellesa de la creació artística. Escultures creades per quedar perfectament integrades en un espai obert, la finalitat de les quals és fondre’s amb el paisatge per potenciar l’experiència visual del visitant i donar-li la possibilitat de degustar l’estètica de l’obra d’art en un entorn natural, a l’aire lliure.
Una vegada hàgiu visitat aquest espai captivador, que cada cop que retorneu us rebrà amb noves propostes artístiques, podeu fer un passeig per la rambla de Catalunya fins a arribar a la rambla de la Il·lustració, on descobrireu el nostre monument al món del ciclisme, el monument a la Sardana, dos trets identitaris indiscutibles de les almacellenques i els almacellencs. Durant el vostre recorregut, també us trobareu la Tribuna de l’antic palau dels barons d’Esponellà i la Font d’Atena, amb els seus salts d’aigua, així com l’estàtua de la divinitat grega, que ofereix protecció al nostre municipi i els seus habitants.
Almacelles és, sens dubte, història, i un dels seus màxims exponents n’és la plaça de les llums, coronada per un obelisc de 23 metres d’alçada, el més alt de tota Catalunya, que està dedicat als primers colons que van repoblar Almacelles el segle XVIII. Al seu entorn, a més a més, hi ha plantades dotze oliveres com a símbol d'abundància, glòria i pau, i que custodien aquesta gran zona verda cridada a ser el gran pulmó d’Almacelles.
Un dels meus espais preferits de tot el municipi és l’avinguda Mas Dordal, on acostumo a passejar amb la meva gossa, Sira. Es tracta d’una avinguda de 50 metres d'amplada i fa prop d'1 quilòmetre de llarg, que enllaça amb l'avinguda dels Esports i l'avinguda de l'Era del Comte i que juntes conformen una ruta molt recomanable que s’estén en més d’un quilòmetre. És un passeig amb zones verdes, on hi ha més de 330 arbres i un espai de màquines per fer exercici. Una de les escultures que més m’agraden és ‘La Finestra’, una obra de grans dimensions de l’artista argentí Miguel Ángel González, establert a Lleida. Es tracta d’una proposta artística molt imponent, i confesso que, encara que hi passo tot sovint, cada vegada que la veig paro per observar-la. La Sira i jo continuem el nostre passeig diari per l’avinguda dels Esports fins a trobar “La Porta de Ventafarines”, una escultura de Josep Minguell que data de l’any 2005.
Tot seguit ens endinsem en la plaça de Santa Nimfa, un espai que ret homenatge i record al poble i a la gent de Santa Ninfa, una vila siciliana similar a la nostra, amb la qual durant més de deu anys es van establir un seguit d'intercanvis educatius i culturals entre els alumnes de l'Institut Canigó d'Almacelles i els de l'istituto Comprensivo Autonomo de Santa Ninfa. La plaça, com tots els espais construïts en els últims temps, disposa, a més a més dels jocs infantils, d’un contingut cultural. En aquest cas es va voler fer una recreació de l’illa siciliana amb el volcà Etna que serveix de tobogan, dues oliveres obsequiades per l'ajuntament de Santa Ninfa, uns liquidàmbars, una sequoia, així com un mapa gegant de l’illa que està imprès a terra, que dibuixa la seva geografia i ubica aquesta població siciliana a la qual es fa homenatge.
Un cop deixem l’illa enrere, un passeig d’oliveres conegut com l’Era del Compte ens condueix fins a la plaça del Canal d’Aragó i Catalunya, i ens dona a conèixer l’emblemàtica rotonda del tractor, que ens recorda a la nostra Festa de l’Aigua i fa homenatge al que fou un dels tractors més emblemàtics de casa nostra, el Bulldog Lanz.
Si el que busco és relaxar-me, el lloc que acostumo a triar és el Parc Arqueològic del Vilot, per la pau que s’hi respira. Aquesta zona s'havia convertit, malauradament, en un abocador descontrolat, però l’any 2005, la descoberta de les restes medievals al nostre municipi activaria els treballs, no solament arqueològics sinó la transformació de dues hectàrees de terreny municipal en un gran parc urbà. Gràcies a això, avui podem passejar per l'Almacelles del segle XVI, gaudir d'un espai verd amb el seu bosc de plataners, cedre, xiprer dels pantans, oliveres, pins, magnòlies, i fins tot d'un llac d’aigua artificial. Es tracta d’un espai fantàstic on les famílies podem celebrar els aniversaris dels nens, les bodes, les festes i fins i tot concerts musicals. I aquest és precisament l’espai on tenim previst crear un aparcament d’autocaravanes per seguir augmentant l’oferta del nostre municipi.
Si veniu a Almacelles, tampoc no podeu marxar sense visitar el MAU, el Museu d’Arquitectura i Urbanisme Josep Mas Dordal d’Almacelles, un equipament cultural que està ubicat en el Col·legi Pitàgores. El MAU mostra al visitant l’arquitectura i l’urbanisme al llarg del temps i de forma especial al segle XVIII i a la vila d’Almacelles. Pren protagonisme de l’urbanisme reticular present en totes les ciutats que mostra. En observar les ciutats a vista d’ocell, el museu permet fer una lectura de les ciutats diferent de la que es pot fer a peu de carrer. Una manera pràctica d’interpretar les ciutats i d’entendre també la practicitat d’un urbanisme que s’ha emprat arreu del món al llarg dels temps.
Almacelles és un testimoni tangible dels primers assentaments en el Neolític fins a l’actualitat, passant pel món clàssic i les seves ciutats, el món medieval amb la seva arquitectura romànica i gòtica, el Renaixement i les fortificacions, la ciutat hispanoamericana, la ciutat barroca i el Neoclassicisme, el fenomen de les noves poblacions, la Il·lustració i la nova vila d’Almacelles, la ciutat industrial i el model dels grans eixamples i la ciutat postindustrial. És un municipi amb una gran història passada i que es preocupa pel present del seu veïnat per garantir-li un gran futur.
Biografia
Soc la Vanesa Olivart i Rosicart, alcaldessa d’Almacelles. Vaig néixer el 14 d’agost de 1976 a Lleida, i sempre he viscut a Almacelles. Soc diplomada en Gestió i Administració Pública a la Fundació Universitària del Bages, a la facultat de la Universitat Pompeu Fabra.
La meva trajectòria professional va començar l’any 2000 com a auxiliar de recaptació a l’oficina de les Borges Blanques de l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals de la Diputació de Lleida. L’any 2002 vaig superar les oposicions de tècnic mitjà de gestió tributari a l’OAGRTL de la Diputació de Lleida on vaig estar al capdavant de l’oficina de Tremp a l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals, i vaig portar la gestió i recaptació del Pallars Jussà i Pallars Sobirà. L’any 2006 vaig accedir a la plaça de tècnic mitjà als serveis centrals de Lleida de l’Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals, i vaig passar a encarregarme del departament de l’impost sobre l’increment dels valors dels terrenys de naturalesa urbana, la plusvàlua.
A les eleccions municipals celebrades el maig del 2015, vaig formar part per primer cop d'una llista electoral i vaig entrar a formar part del govern de l’Ajuntament d’Almacelles com a regidora. Vaig estar al capdavant de regidories de recursos humans i seguretat ciutadana. A les eleccions del maig de 2019 va començar el meu segon mandat com a regidora. Vaig mantenir el meu lloc com a segona tinent d'alcalde i les regidories de recursos humans, seguretat ciutadana i també vaig presidir el Patronat municipal d’Esports.
Soc alcaldessa de la vila des del novembre de 2021, on també soc regidora d’Esports i d’Urbanisme. Estic molt satisfeta i és per mi tot un honor haver-me convertit en la primera dona que exerceix la màxima representació del municipi des de la constitució dels ajuntaments democràtics, l’any 1979.
Escriu-me
Pots compartir la teva opinió, pregunta, queixa o suggeriment amb l'alcaldessa d'Almacelles, Vanesa Olivart, a través del correu electrònic alcaldia@almacelles.cat. Moltes gràcies!
Govern Municipal
Cartipàs municipal de l’Ajuntament d’Almacelles
Mitjançant aquest edicte es fan públics els acords adoptats per resolució d’Alcaldia, i ratificats posteriorment pel Ple de la Corporació municipal d’Almacelles, en sessió de data 2 de desembre de 2021, referit a les matèries següents:
1.- Delegació de competències de caràcter general i de caràcter específic a favor dels diferents tinents d'alcalde i regidors que integraven l'equip de govern municipal.
2.- Nomenament dels tinents/tes d'Alcaldia d'aquesta Corporació municipal, amb efectes des del dia de la signatura de la present resolució, als regidors/ores membres de la Junta de Govern Local que es relacionen, el primer dels quals substituirà a l’Alcaldia en els supòsits de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre impossibilitat que s’escaigui.
3.- Designació dels membres del Consistori municipal que integraran la Junta de Govern Municipal.
1.- Resolució d’Alcaldia 2021/214
S’acorda deixar sense efecte la resolució núm. 2019/181 amb data 3 de juliol de 2019 per la qual es va establir el règim de delegació de competències de caràcter general i de caràcter específic a favor dels diferents tinents d'alcalde i regidors que integraven l'equip de govern municipal.
S’atorga a favor dels membres que integren la Junta de Govern Local, així com de la resta de regidors que integren l’equip de govern, les delegacions que es detallen a favor dels regidors que s’indiquen:
Regidora delegada: Sra. MARIA LLUÏSA GRANERO MURGADES
Servei Municipal:
.- Hisenda
.- Cultura i joventut
.- Policia Local
Regidora Delegada: Sra. MONTSERRAT NORÓ MONTRAVETA
Servei Municipal:
.- Educació
.- Noves tecnologies
.- Piscines
Regidor Delegat: Sr. JOSEP MARIA BOSCH MAYENCH
Servei Municipal:
.- Vies i serveis
.- Agricultura i ramaderia
.- Nucli agregat de la Saira
Regidor Delegat: Sra. PILAR MARTÍNEZ SAURA
Servei Municipal:
.- Gestió energètica i desenvolupament i sostenibilitat
.- Medi ambient
.- Parcs i jardins
Regidora delegada: Sra. MOTSERRAT ARNÓ MORA
Servei Municipal:
.- Salut pública/cementiri
.- Participació ciutadana
.- Comerç
.- Benestar social i família
Regidor delegat: Sr. FERNANDO OSUNA ALLUÉ
Servei Municipal:
.- Recursos humans
.- Banc d’aliments
Es delega de forma indistinta a favor de tots els regidors del Consistori les competències que l'art.51.1 del Codi Civil atorga a aquesta Alcaldia per a autoritzar els matrimonis civils que es celebrin en aquests municipi. Aquesta delegació faculta a tots els regidors i regidores per autoritzar matrimonis civils, sense que en una mateixa cerimònia pugui intervenir més d'un d'ells.
Les atribucions delegades s'hauran d'exercir en els termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles de ser delegades pels seus titulars en un altre òrgan o regidor.
De conformitat amb el que disposa l'article 44 del ROF aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als Regidors afectats, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'advocació d'aquesta Alcaldia. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels Regidors delegats, aquesta Alcaldia assumirà, directament i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'advocació en base a la present resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.
2.- Resolució d’Alcaldia 2021/215
Es deixa sense efecte la resolució núm. 2019/179 de data 3 de juliol de 2019 designant els diferents tinents/es d'Alcaldia de la Corporació municipal.
Així mateix, es nomena els Tinents/tes d'Alcaldia d'aquesta Corporació municipal, amb efectes des del dia de la signatura de la present resolució, als regidors/ores membres de la Junta de Govern Local que a continuació es relacionen, el primer dels quals substituirà a aquesta Alcaldia en els supòsits de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre impossibilitat:
1a.- Sra. MARIA LLUÏSA GRANERO MURGADES
2a.- Sra. MONTSE NORÓ MONTRAVETA
3r.- Sr. JOSEP MARIA BOSCH MAYENCH
4a- Sra. PILAR MARTÍNEZ SAURA
S’estableix que en cas de vacant, absència, malaltia o qualsevol altre impossibilitat d'aquesta Alcaldia, les atribucions i competències que em reconeix la legislació vigent, i seran realitzades pels Tinents/tes d'Alcaldia, de conformitat amb el mateix ordre del seu nomenament i que consta en el punt dispositiu segon de la present resolució.
A aquestes efectes quan aquesta Alcaldia tingui que absentar-se del municipi, establirà mitjançant decret, la durada de la seva absència, designant el Tinent/a d'Alcaldia que hagi d'assumir les seves competències i respectant en tot cas l'ordre establert en el punt dispositiu primer, sense que en cap cas en un mateix dia pugui actuar com a Alcalde/essa accidental més d'un/a d'ells/es.
3.- Resolució d’Alcaldia 2021/216
Es deixa sense efecte la resolució núm. 2019/180 de data 3 de juliol de 2019 per la qual es va establir la composició dels membres que integren la Junta de Govern Local i les matèries objecte de delegació.
Es determina que els nous membres del Consistori municipal que integraran la Junta de Govern Municipal ja constituïda, restant integrada pels següents membres:
PRESIDENTA: Sra. VANESA OLIVART ROSICART
VOCALS:
Sra. MARIA LLUÏSA GRANERO MURGADES
Sra. MONTSE NORÓ MONTRAVETA
Sr. JOSEP MARIA BOSCH MAYENCH
Sra. PILAR MARTÍNEZ SAURA
S’estableix que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, que tindran lloc els dimarts de cada setmana a les 19.00 hores preferentment, i les urgents tindran lloc quan, amb tal caràcter, siguin convocades per aquesta Alcaldia, totes elles a celebrar a la Sala Melcior de Guàrdia.
Es delega, en l'exercici de les atribucions pròpies d'aquesta Alcaldia, les següents competències:
- a) Concessió de llicències urbanístiques, d’obres, d’activitats i similars.
- b) Concessió de llicències per establiments sotmesos al Reglament d’Espectacles Públics.
- c) Declaració de ruïna d’immobles.
- d) Execució d’obres per mantenir l’ornament, i salubritat d’immobles particulars.
- e) Resolució expedients d’infraccions de disciplina urbanística.
- f) Aprovació de certificacions d’obres.
- g) Recepció definitiva d’obres.
- h) Autorització d’ocupació del domini públic afectat a l’ús públic de quioscs, taules i similars.
- i) Autorització per la utilització temporal de béns municipals.
- j) La contractació i concessió d’obres, serveis i subministres, assenyalats a l’article 21.1.1) de la Llei 7/85, de 2 d’abril, i les que no exigeixin crèdits superiors al consignat en el pressupost anual, que excedeixin de la quantia prevista en aquest article.
- k) Emissió d’informes en expedients d’indústries subjectes al Reglament d’activitats molestes, insalubres, nocives i perilloses.
- l) Aprovació de liquidacions tributàries impostos, taxes municipals i preus públics, així com les altes i baixes en els mateixos i resolució de reclamacions per errors materials, aritmètics o de fet.
- ll) Reconeixement i liquidació d’obligacions derivades dels compromisos de despeses legalment adquirits.
- m) Concerts de caràcter fiscal.
- n) Aprovació de la liquidació del Pressupost Ordinari.
- o) Actualització de la renda d’immobles arrendats per l’Ajuntament a particulars.
- p) Concessió de subvencions la consignació de les quals figuri en el Pressupost.
- q) Declaració de situacions administratives de funcionaris i personal laboral fixe, excepte separació del servei.
- r) Concessió fraccionament de pagament de liquidacions practicades per impostos o taxes als contribuents.
- s) Aprovació concursos, bases i campanyes de caràcter cultural, esportiu, joventut, tercera edat i calendari escolar.
- t) Contractació del personal laboral de durada determinada per executar treballs que no puguin ésser atesos per personal laboral fixe, d’acord amb els procediments de selecció determinats, en el seu cas, en les bases aprovades pel Ple.
Malgrat això, aquesta Alcaldia podrà resoldre sobre qualsevol assumpte comprès en les delegacions decretades, sempre que els estimi procedents.
Aquestes delegacions tindran eficàcia des de el dia següent a l'adopció del present acord, encara que no s'hagi produït la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província, i seran de caràcter definitiu, sens perjudici de la possibilitat d'avocació pel Ple de la Corporació municipal.
Es comunicarà el present acord a tots els membres integrants de la Junta de Govern Local i als diferents Caps d'Àrea de la Corporació per al seu coneixement i efectes.
La qual cosa es fa pública, als efectes de general coneixement, de conformitat amb el previst en l’article 44.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals i en els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la informació i Bon Govern i article 8 i següents de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern de Catalunya.
A Almacelles, en la data de la rúbrica digital
Vanesa Olivart Rosicart
Alcaldessa
Organigrama de l'ens
Per accedir a la informació oficial de l'organigrama de l'ens feu clic al següent link, que us portarà a una pestanya nova:
Horari d'atenció al públic
PLANTA BAIXA:
- Atenció al públic i padró: de les 08.00 h a les 14.30 h, de dilluns a divendres
- Registre Civil: de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
- Registre de documents: de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
- Recaptació: de les 08.00 h a les 14.30 h, dilluns i dijous
- Jutge de Pau: per poder atendre a les parelles que ho desitgin, d'11.00 h a 13.00 h, dilluns, dimarts i dijous. Si algú necessita fer-ho un altre dia de la setmana, que el sr. jutge no està de servei, han de sol.licitar-ho a Registre Civil i ja li comunicaran si poden atendre la seva petició.
PRIMERA PLANTA:
- Alcaldia (Cal tenir cita prèvia trucant al 973741212)
Atenció al públic de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
També podeu enviar un e-mail a secretaria-alcaldia@almacelles.cat
- Secretaria (Cal tenir cita prèvia trucant al 973741212)
Atenció al públic de les 12.00 h a les 13.30 h, dimarts i dijous
També podeu enviar un e-mail a ajuntament@almacelles.cat
- Intervenció:
Atenció al públic de les 12.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
També podeu enviar un email a interventor@almacelles.cat
- Comptatibilitat:
Atenció al públic de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
També podeu enviar un email a comptabilitat@almacelles.cat
- Premsa i relacions externes:
Atenció al públic de les 08.00 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
També podeu contactar trucant al 973741212 o enviant un email a ajuntament@almacelles.cat
SEGONA PLANTA:
- Promoció económica: de les 11.30 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
- Serveis Socials i joventut: d'11.30 h a les 13.30 h de dilluns a divendres
- Urbanisme:
- Llicències i tràmits d'expedients: de les 11.30 h a les 13.30 h, de dilluns a divendres
- Consultes arquitecte tècnic: de les 11.30 h a les 13.30 h, de dilluns a dimecres
- Consultes arquitecte municipal (cal tenir cita prèvia): de les 11.30 h a les 13.30 h, dimecres
Processos de selecció de personal
Pressupost
Per accedir al pressupost fes un clic al següent link, i et portarà a una nova pàgina:
Dades generals de l'ens
Per accedir a les dades fes un clic al següent link, i et portarà a una nova pàgina:
Actes de ple
Per accedir als actes de ple fes un clic al següent link, i et portarà a una nova pàgina:
També podeu veure els enregistraments dels plens al canal d'Almacelles TV, de Youtube:
Acords de junta de govern
Amb la funció d'assistir el màxim responsable de l'ens en l'exercici de les seves atribucions i d'exercir les competències que li han estat delegades pel Ple, la Junta de Govern pren decisions sobre diferents temes. Aquí pots consultar els acords presos en el marc d’aquestes reunions, que no inclouen dades personals.
Per accedir als acords de junta fes un clic al següent link, i et portarà a una nova pàgina:
Tauler d'edictes i anuncis
A través d'aquest apartat pots accedir a la informació relativa als edictes, anuncis i altres procediments normatius que es troben actualment en tràmit.
Per accedir al tauler d'edictes fes un clic al següent link, i et portarà a una nova pàgina:
Calendari d'impostos
Vols conèixer el calendari de pagament d'impostos?
Fes clic al següent link:
Pagament telemàtic de rebuts no domiciliats
PAGAMENT TELEMÀTIC DE REBUTS NO DOMICILIATS
L’Ajuntament d’Almacelles posa en funcionament un nou sistema de pagament de rebuts telemàtic.
Les persones usuàries s’han d’identificar mitjançant el codi d'identificació associat al rebut. A continuació, s’obre l’accés a la passarel·la on es procedeix al pagament del mateix.
(Atenció: el número de referència s'ha d'escriure sense el guió.)
Pressupostos participatius
1. PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS 2023
L’ajuntament te la voluntat que els Pressupostos Participatius esdevinguin un procés participatiu continuat al municipi. Així doncs, engeguem la primera edició dels pressupostos participatius a Almacelles per l’any 2023.
2. QUINS SÓN ELS LÍMITS DEL PRESSUPOST PARTICIPATIU D’ALMACELLES 2022?
Aquest procés de Pressupost Participatiu atorga a la ciutadania empadronada al municipi, la capacitat de decidir com es destinaran 50.000€ de la partida d’inversions del pressupost municipal per a l’any 2023.
3. QUINS CRITERIS HAN DE COMPLIR LES PROPOSTES PER SER ACCEPTADES?
1. Que siguin legals
2. Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament:
- Via pública
- Medi ambient
- Sostenibilitat
EXEMPLES:
- És competència de l’Ajuntament el manteniment de la via pública, dotar d’equipaments i serveis, els parcs i zones verdes, etc.
- No és competència de l’Ajuntament aquelles infraestructures que són titularitat d’altres administracions, actuacions referents a espais o equipaments privats, etc.
3. Amb un cost no superior a 50.000 € IVA inclòs.
4. Que siguin concretes i avaluables econòmicament.
EXEMPLES:
- És concreta una actuació que proposi arreglar un parc concret, pavimentar un carrer concret, arreglar una plaça específica, etc.
- No és concreta una actuació que proposi arreglar els parcs del municipi o pavimentar els carrers.
5. Que facin referència a inversions i es puguin incloure a la partida d’inversions del pressupost municipal i, per tant, que no facin referència a cap de les altres partides del pressupost municipal.
EXEMPLES:
- Són inversions o Noves infraestructures: senyalització, adequació de parcs i jardins, enllumenat nou, creació de zones verdes... o Renovació d’infraestructures: reposició de mobiliari urbà, remodelació d’instal·lacions malmeses o en mal estat, pavimentació de carrers en mal estat... o Construcció de noves instal·lacions: poliesportius, parcs, parcs canins... o Inversions en TIC: creació de pàgines web, aplicacions informàtiques, etc.
- No són inversions:
- Despeses de contractació de personal o Subvencions o ajuts
- Concessions de beques
- Subministrament d’electricitat o aigua
6. Que les propostes no suposin nova contractació de personal per part de l’Ajuntament
7. Que siguin viables tècnicament, és a dir, que no existeixin impediments tècnics per a realitzar la proposta i que aquesta s’ajusti a la normativa jurídica i pressupostaria vigent, en base a les valoracions realitzades pel personal tècnic municipal.
8. Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que no comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures
9. Que no plantegin accions d’exclusió social
10. Que siguin d’interès general valorat per la comissió de personal tècnic municipal
11. Que vagin acompanyades de les dades identificatives de la persona que les realitza (nom i cognoms, telèfon de contacte i correu electrònic, si se’n disposa), per tal de poder aclarir possibles dubtes
4. ORGANS REPRESENTATIUS
Es formarà una Comissió de Coordinació que s’encarregarà de definir i validar des del disseny global fins a cadascuna de les actuacions comunicatives i participatives que inclogui el procés.
Aquesta comissió estarà formada per tècnics de l’Ajuntament.
La funció principal de la Comissió serà, doncs, el seguiment operatiu del procés, intervenint en la seva definició, organització i dinamització.
1. Inici del procés
Es realitzarà una difusió àmplia del procés, dels seus objectius i de les fases que el formen, per tal de donar-lo a conèixer a tota la ciutadania.
Per a la difusió s’utilitzaran tots els mitjans informatius municipals disponibles.
2. Fem propostes
S’habilitarà un formulari en paper i telemàtic per tal que la tota la ciutadania aporti les seves propostes.
Aquest formulari estarà disponible al Web de l’Ajuntament i a l’Oficina d’Atenció Ciutadana del mateix ajuntament.
El formulari emplenat en paper es podrà deixar a la mateixa Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
Cada ciutadà i ciutadana o associació podrà fer 1 proposta.
La comissió de coordinació realitzarà una primera depuració de les propostes recollides per tal que compleixin els criteris anteriorment recollits en aquesta Guia.
3. Valoració tècnica i econòmica de les propostes
Una comissió de personal tècnic municipal realitzarà la valoració tècnica i econòmica de les propostes recollides.
Una vegada valorades, les propostes que s’hagin acceptat en base a l’acompliment dels criteris i la viabilitat tècnica i econòmica, es divulgaran a través de tots els mitjans disponibles a nivell municipal, per tal que la població en tingui coneixement i pugui votar-les posteriorment en base a la seva urgència i necessitat.
Posteriorment a la validació tècnica, es farà públic el llistat de propostes, a on s’exposarà i s’explicaran els criteris seguits pels tècnics en la validació de les propostes.
4. Votem les propostes
Tota la població de 16 anys o més empadronada al municipi tindrà l’oportunitat de votar les propostes, segons criteris d’urgència i expectatives futures del municipi, mitjançant un procés de votació popular.
La votació es podrà fer:
• Presencialment anant a les oficines municipals Ajuntament.
• Electrònicament mitjançant enllaç disponible al web de l’Ajuntament o des d’una adreça que s’habilitarà i que possibilitarà votar des de qualsevol dispositiu electrònic.
Cadascun dels ciutadans i ciutadanes podran votar un màxim de 3 propostes del formulari.
La votació efectiva es podrà realitzar a l’Ajuntament, presentant el DNI, i telemàticament, mitjançant el procediment esmentat.
Les propostes finals se seleccionaran en base a l’ordre de prioritats obtingut a la votació i als límits establerts, fent les combinacions necessàries per tal d’arribar a la partida determinada per al procés de 50.000 €.
6. TANCAMENT I AVALUACIÓ DEL PROCÉS
Finalment, els resultats de l’escrutini i les propostes guanyadores es presentaran públicament, a través de diversos canals de comunicació: pàgina web, mitjans locals tant escrits com audiovisuals (ràdio, TV).
La comissió elaborarà un informe d’avaluació del procés que servirà com a eina de millora de la futura continuïtat del Pressupost Participatiu al municipi.
7. CALENDARI DEL PROCÉS
Presentació de propostes: De l’1 d’agost al 12 de setembre de 2022
Valoració tècnica i econòmica: Del 13 de setembre al 30 de setembre de 2022
Procés votació popular: Octubre 2022
Tancament i avaluació del procés: Novembre 2022
8. PER QUALSEVOL CONSULTA:
Correu electrònic: participatiusalmacelles@gmail.com
Presencialment: Ajuntament d’Almacelles